Monday, December 31, 2012

Mencari Komidi

Masa Angah Rajalawak tengah naik, aku tak kenal siapa dia ni sebenarnya. Daripada namanya, aku boleh teka dia adalah salah seorang peserta rajalawak, musim berapa tak tahu lah.

Jadi aku rasa kekurangan. Di kala rakyat Malaysia mengangkat beliau sebagai ikon komidi agung, dengan sejumlah filem dibintanginya, dengan berita dan buah mulut betapa kelakarnya Angah rajalawak ini, aku pula tak kenal langsung. Celaka perasaannya bila ketinggalan begini.

Jadi pada satu pagi Ahad pada awal tahun 2012, aku telah mendedikasikan waktu untuk melihat video-video Angah rajalawak di Youtube, supaya aku juga dapat menikmati anugerah yang satu ini. Melihat dari rupa sahaja, Angah ini tampak seperti definisi kelakar. Aku boleh bayangkan kalau dia berjenaka mesti aku berguling di lantai bilik aku ini bersama duit syiling yang sedia bertaburan ini.

Dalam masa sejam, entah berapa banyak video Angah ini sudah aku tonton, dengan pencarian yang bervariasi, menyiasat dengan penuh fokus video-video yang banyak likes dan views, yang komen-komen nya menggambarkan kepuasan komidi.

Dihadapan monitor aku hanya mampu menongkat dagu, menekan butang tetikus dengan lemah kerana maaf cakap, aku tak jumpa langsung apa yang kelakarnya Angah Rajalawak ini.

1 comment:

gloomysunday said...

Sememangnya dia tidak tahu apa itu lawak.