Thursday, July 9, 2009

Kendiri

Hari itu adalah Hari Raya yang ke-5 sewaktu Aidid, dari Kuala Lumpur telah singgah di rumah rakannya Hazamir di Kampung Lindungan. Hazamir yang mengajaknya, sudah lama tak berjumpa katanya. Sesampai di rumah Hazamir dia terus makan kuih dan minum sirap.

Tak lama, dia tiba-tiba teringat akan seorang kutu yang duduk di kawasan itu juga, Nakuib. Lalu dia pun memukul telefon bagi menghubungi Nakuib.

"Hello, kat mana weh? Mai la lepak rumah Hazamir, beraya. Ada kuih cornflakes." kata Aidid sejurus Nakuib menjawab telefon.
"Aku kat rumah ni. Oo ko kat rumah dia ke? Siapa ada lagi? Mak bapak dia ada ke?" soal Nakuib.
"Ada, satu famili ada ni. Diorang ok je", jelas Aidid.
"Alamak seganlah aku.", kata Nakuib dengan 'reluctant' sekali.

Nakuib ini sebenarnya seorang penggemar lagu-lagu berunsur kegelapan. Lagu-lagu kegemarannya banyak berkisarkan bunuh, seks, muntah dan hantu. Jadi sedikit sebanyak mempengaruhi cara pemakaiannya. Sering juga dia dilihat berjalan-jalan memakai baju 'sadomasochistic' yang bertulis 'Seksaan Pelir dan Batu', 'Muntah Hancing' dan 'Lutut Lecur.' Di tangannya mungkin memakai gelang dengan besi-besi tajam atau timah pateri. Dan kadangkala kalau tiba mood-nya, dia akan menyisipkan sebilah pedang atau parang panjang di belakangnya atas nama fesyen. Barangkali itu yang menyebabkan dia malu ke rumah Hazamir dan bertemu keluarganya.

Dalam usaha memujuk, Aidid menambah, "Chit, apa yang ko nak malukan, aku pun gemuk jugak".

2 comments:

hj.pet said...

aidid tu ako kenal

adib said...

impossible