Saturday, July 25, 2009

Zon Dwi-Cahaya

Adalah dulu, ketika hendak menonton wayang di Wan Utama, aku dan Trongs menanti di luar rumah Rokiah di Petaling Jaya sana. Biasalah dulu kalau tengok wayang akan singgah di rumah Rokiah dulu. Boleh tahan juga menunggu tuan puteri ini bersiap.

Pada masa tu, ada sebuah kereta menanti di depan rumah, dengan memasang lampu menyuluh kami berdua seperti mahu ditangkap polis. Barangkali menunggu salah seorang housemate si Rokiah. Kemudian aku nampak kelibat satu kutu ni, Emi Wainhaus namanya, keluar dari rumah dan menuju ke kereta. Kerana aku kenal dia ni aku pun tegur lah.

"Waow, kerja lewat malam nampak", aku membuat kesimpulan.

Senyap. Dalam kesilauan itu, dia hanya tunduk berjalan pantas masuk dalam kereta tanpa berkata apa-apa.
"Amboih, bukan main 'eksyen' lagi budak inih," kata hati aku.

Tak lama, muncul lagi kelibat si Emi ini tadi, keluar dari rumah dan menuju ke kereta. Aku mula berasa aneh, bagaikan dalam siri TV Twilight Zone (bukan Ampangan Maut). Apa benda nih?

"Wah korang pegi tengok wayang ke? Best nya", kata Emi yang nombor 2 ini, sebelum masuk dalam kereta.

Aku pula yang jadi senyap tak menjawab apa-apa.
Hinggalah kemudian baru aku tau yang Emi nombor satu tadi adalah kembarnya Erma Fatimah. Haha

Apapun selamat hari jadi kedua-duanya.

8 comments:

hj.pet said...

ecey cey cey..sweet memory ke dib?? haha

adib said...

sweet mende ni cerita betul pasal erma fatimah pengarah filem tu la

bEkAkIrA said...

bangang... mati2 ak igt cite antu

bee said...

adeb teringat kenagan lama....
takpe dix, paramount je...
haha..

hj.pet said...

yeay paramount!!

adib said...

hei hei, amende peramaun peramaun nih?

and semenjak bila korang ada blogger account ni? hahahahaha

Anonymous said...

aciligantat.blogspot.com is very informative. The article is very professionally written. I enjoy reading aciligantat.blogspot.com every day.
same day loans
loans

adib said...

jubor kamu