Monday, March 1, 2010

Drama Melayu Satu Kosong Satu

Rangka Cerita:
Ok. Cipta satu watak utama. Seorang lelaki, bercinta. Ibu tak restu. Ibu ada calon sendiri. Lelaki berdegil kahwin dengan pilihan hati. Ibu halau dari rumah. Pilihan asal ibu mestilah talam dua muka. Dia sabotaj bini lelaki menyebabkan lelaki ceraikan bini dia. Kemudian lelaki kahwin dengan pilihan ibu a.k.a talam dua muka dan ibu terima semula anaknya. Tak lama ibu dapat tau pilihannya adalah talam dua muka, lalu halau dari rumah. Mula meraung menyesal. Mintak maaf dengan bini pertama a.k.a pilihan lelaki. Tapi terlambat bini pertama dah mati. Kanser something.

Ok siap satu drama.

Pemilihan Pelakon:
Rosyam adalah pilihan terbaik tapi tak nak lah, nanti dikatakan terlalu cliche'. Ok, siapa lagi sesuai melakonkan watak tertindas, terhimpit antara bini dan ibu, tetapi pada masa yang sama ada ciri-ciri maskulin?
Nasir Bilal Khan. Atau adik Rosyam Nor.

Pemilihan Lagu:
Lagu-lagu sedih dari Sudirman, Carefree dan Kenny Remy Martin tak pernah gagal menitiskan air mata penonton. Kalau boleh guna yang minus-one atau versi organ sahaja untuk digunakan sepanjang cerita. Bila bahagian yang akhir masa semua orang menangis baru pakai lagu original.

Kalau anda terlepas menonton drama ini di TV, jangan risau. Setahun mesti ada tiga drama serupa ini.

1 comment:

bina badan said...

Jom Dapatkan Panduan Bina Otot Badan Untuk Lelaki Disini....Agar Anda Kelihatan Lebih Kacak Dan Macho....
Jangan Segan2..Milikilah Badan Impian Anda Sekarang.....