Sunday, June 13, 2010

Adat Resam yang Bagus

Kiah Sport pernah bercerita kepada kami tentang adat satu puak di Afrika. Ini pun dia dapat daripada apa yang diceritakan oleh kawannya. Bukan main lagi research si Kiah ni sebelum nak ke South Africa ni.

Apapun menurut adat ini, kata Kiah, perempuan yang sudah berkahwin dan yang masih bujang akan dibezakan mengikut pakaian. Perempuan-perempuan yang sudah berkahwin akan memakai baju, manakala yang belum tidak akan memakai baju. Jadi kalau kita ke kampung-kapung mere...

Nanti dulu. Yang belum kahwin tak pakai baju? Well, my, my, this is a very good culture!

3 comments:

MisS J said...

gatal ye incik adibbb hihihi

adib said...

eh apa pulak. ni aku puji lah, cara depa membezakan antara yang belum kahwin dengan dah kahwin. obvious difference very good. takde le kes kaco bini orang kan? heheheh

Nadirah said...

hahaha. saya setuju dgn ila. kurangkan sikit tahap kegatalan anda ye.