Sunday, June 20, 2010

Dedikasi

"Biasa sebungkus untuk berapa orang?", adalah soalan yang diajukan.

"Sebungkus lebih dalam 3 orang kak. Biasa saya buat tiga orang. Nasik lebih untuk 3 orang telur sebijik dan sebungkus perencah lah. Itu yang standard. Tapi kalau saya, saya ada cara saya sendiri. Biasa saya akan taruh rencah-rencah yang saya rasa akak mesti tau punya, bawang merah, bawah putih, halia. Itu yang basic. Then taruh rencah sebungkus ni, tumis-tumis. Macam saya kadang-kadang saya taruh ayam yang dah hiris sekali nak tambah dia punya sedap. Then saya bubuh la apa sayur yang nak ditambah. Lepas dah tumis semuanya baru bubuh nasik. Las sekali baru nasik kak. Macam-macam cara saya vuba dah sebelum ni tetapi kesimpulannya memang nasik, the best is, bubuh last sekali", terang Ravi, selaku promoter produk baru Maggi, Rencah Nasi Goreng, dengan gaya seorang chef di hadapan 4 orang pembeli belah.

3 comments:

bEkAkIrA said...

nasi goreng? xkan nak letak mee kot.... hohohoho

adib said...

mesti ko tak tangkap apa yang aku cuba sampaikan kan?

bEkAkIrA said...

satu pun xpaham. saje je nak komen.... spam ko nye blog.