Monday, March 7, 2011

Apa Nak Dibuat?

"Atas jalan raya, hujan lebat. Kereta banyak ni. Lebatnya sampai susah nak nampak kenderaan lain di jalan raya."
"Soalnya bagaimana nak membolehkan kenderaan lain nampak saya supaya tidak berlaku kemalangan? Mestilah pasang hazard light kan? Dengan memasang hazard mesti kereta di belakang akan perasan dan dan lebih berhati-hati. Takkan nak pasang lampu dak? Bukan malam pun."

Genius!

"Hujan masih lebat, hazard light sudah dipasang. Kereta lain mesti kagum dengan teknik yang saya gunakan untuk memberi amaran tentang kehadiran saya dihadapan mereka."
"Ops nampaknya saya sudah hampir ke destinasi. Sekarang saya berada di lorong kanan dan saya ingin masuk ke simpang kiri. Kereta banyak ni. Kalau nak masuk aje macam saya buat selalu macam takut pulak. Oh ni kena bagi signal ni. Tick."
"Eh nanti dulu. Dengan hazard light yang terpasang ni, apa akan jadi kalau saya signal ke kiri? Apakah lampu belah kiri akan nampak lebih laju dari signal belah kanan? Err, ke nak kena bukak tingkap hulur tangan?"

Genius!!!

No comments: