Monday, April 27, 2009

Jawapan Sebelum Soalan

Ada sekali, aku dan beberapa kutu sedang melepak di tempat teh tarik di The Curve. Kami ke sana pun atas alasan hendak melawat Popo Slut yang menjaga pondok Robontot, walaupun sebenarnya Mat Dusun ingin mencari hiburan.

Dan ketika lepak minum setelah puas menhayun-hayun drumstick dan mengintai-ngintai harga gitar, aku tiba-tiba teringat pada Popo yang mungkin pada waktu itu sedang sibuk melayan budak-budak 'shuffle' dekat pondoknya. Dia ada menyuruh aku 'roger-roger' kalau lepak di mana-mana, walaupun aku tak kenal siapa Roger.

"Teh Tarik Place", pesanan ringkas aku berbunyi.
Dan sebaik aku menekan butang 'send', ada satu mesej masuk.

"Mane?", mesej dari Popo Slut.

Wow! kata hati aku. Ini adalah satu contoh jawapan sebelum soalan yang 'perfect'. It's like some kind of a telephatic chemistry. It's like I could read what's coming.

Tetapi, bagi menjaga reputasi sebagai seorang Popo, dia tidak sertai sesi minum teh kerana mahu balik dengan Din.

6 comments:

pelakon jawa said...

so ko rase kalo aku nak tanya soalan....

"sape di hati ko ....b?"

mesti ko dah jawabkan...

adib said...

aku akan jawab dengan tendangan pada lutut kau

hj.pet said...

amboi..apsal garang sangat ni?

Gula Kapas said...

Kalu aku yang tanya, dengan aku2 jugak ko sepak ke?

adib said...

bergantung pada soalan.

pelakon jawa said...

amboi.... kalo ngn aku nk sepak lutut cobe kalo si 'tut' yg tanya, ko jawab guna ciuman kan?