Saturday, March 16, 2013

Faizal Tahir

Aku berdiri di tengah-tengah bilik opah, memegang sepiring buah lai potong. Sambil mengunyah sepotong, aku tonton rancangan Muzik-Muzik di TV3 kendalian Scha Al Ya dan AJ. Opah ada di tenggara aku, duduk di atas katil mengunyah potongan lai yang aku beri tadi.

Kembali kepada rancangan TV tadi, AJ waktu itu sedang mengomel entah apa sebagai pengenalan kepada artis jemputan petang itu. "Mempersilakan, Faizal Tahir!" katannya di akhiran pengenalan.

"Siapa?" soal opah aku di belakang tiba-tiba.

"Faizal Tahir", jawab aku.

"Ooo"

Aku terus toleh ke arah opah aku. Hairan juga aku opah yang berumur 88 tahun ini kenal Faizal Tahir. Jadi aku tanya semula kepada opah, "Kenal ke opah Faizal Tahir?"

Sambil menggigit buah lai tadi opah aku hanya menggelengkan kepala.

No comments: