Saturday, March 16, 2013

Pencarian Kedai Membaikpulih

"Hah, apa tu?", soal pekerja kedai Wata Time. Kedai jam yang agak prominent di negara ini. Dengan soalan begitu, dalam hati, aku berasa adalah lebih elok jika aku tidak teruskan inkuiri aku. Kalau pengetahuan pun tak ada manakan pula nak membaik pulih.

"Tak apalah thank you", kata aku kepadanya sebelum melangkah keluar dari kedai. Di tepi kedai itu aku cekak pinggang sambil mengeluh panjang. Hari itu sahaja 8 buah kedai jam sudah ku singgah. Lima daripada itu sahaja berada di dalam kompleks beli belah ini yang keluasan berjalan kaki nya sahaja kalau dikumpul adalah seluas 48 buah padang bola sepak.

Punyalah dah beratus tahun teknologi jam ni wujud, takkan lah jam yang sebegini basic pun tak boleh nak repair? Agak lama juga aku tercegat di tepi Wata Time memikirkan tindakan seterusnya. Nak cari kedai lain ke? Balik rumah terus ke? Singgah beli aiskrim dulu kemudian balik rumah ke?

Dengan perasaan kecewa aku terus menuju ke tempat letak kereta untuk pulang ke rumah bersama-sama jam biologi yang sudah lari timing-nya ini.

No comments: