Thursday, March 26, 2009

Kerusi Mimpi 2

Sebenarnya selepas aku telah terjaga dari mimpi di atas kerusi mimpi tempoh hari, aku telah sambung tidur dalam 2 saat kemudiannya. Dengan kuasa yang ada pada kerusi ini aku sekali lagi telah disuntik dengan satu mimpi.

***
Mimpi aku kali ini bermula dengan aku memandu kereta pulang. Aku baru pulang dari satu majlis keramaian rasanya. Tapi aku rasa macam aku ada menari sikit dalam majlis itu. Kereta batmobil itu aku pandu sehingga menemui lampu traafik Jalan P.P Narayanan. Dengan tidak semena-mena aku mengundur kereta dengan tiba-tiba walaupun kedua-dua kaki diangkat.

Setelah berundur kira-kira 5 meter dari kereta hadapan aku keluar dan terus ke belakang kereta. Di cermin belakang rupa-rupanya ada senaskhah suratkhabar melekat atasnya. Sehelai sehelai suratkhabar tadi aku cabut.

Lampu trafik bertukar hijau. Alamak. Saspens, kereta semua bergerak. Tetapi dengan kuasa luar biasa aku berjaya memandu daripada luar kereta. Kereta aku bergerak dengan lancar dan sambil itu aku sambung mencabut suratkhabar.

Pada bahagian-bahagian akhir suratkhabar itu tertera satu tulisan besar.

"Sori, silap belok - Abdul Zafrul"
***

Kemudian aku terjaga.
Fuck, siapa Abdul Zafrul ni?

No comments: