Monday, March 2, 2009

Kerusi Mimpi

Dekat ofis aku ada satu kerusi. Lebih kepada sofa la. Kalau tidur kat sofa ni memang mimpi pelik pelik taik. Haritu hari Ahad, ada keje sikit. Tegah hari dalam pukul 1 camtu. Aku tidur atas ini kerusi mimpi.

*Mimpi aku bermula dengan aku mengemas-ngemas baju nak pegi swimming kat kolam renang mana ntah. Ntah apa yang aku kemas tau-tau aku ada kat tepi kolam renang. Lari-lari sikit aku pun terjun dalam itu kolam. Dalam. Lebih kurang 12 kaki.
Aku terjun dalam sampai kaki aku mencecah dasar. Boleh stay.
Bila nak naik aku tolak kaki ke bawah dan dengan mudah aku naik.
Masa aku mula-mula naik abang sedare aku ada kat tepi kolam. Di sembang-sembang ngan aku pasal kamera. Canggih la apa la. Aku menyelam balik.
Kemudian aku stay lama kat bawah. Aku pejam mata dan luruskan tangan aku ke atas.
Peliknya tangan aku macam dah mencapai bibir kolam padahal tingginya 12 kaki.
Aku pun tarik badan aku ke atas lalu terjaga dari tidur.
Aku terbaring atas sofa tapi kat tangan aku ada satu keping besi.
Pastu aku nampak ofismate aku parking kereta dalam ofis pasal dia nak pergi Port Dickson sikit lagi.
Bos aku tanya, "Apasal ko parking dekat sini?"

"Nak parking mana lagi?" jawab ofismate aku.

Kemudian baru aku betul-betul terjaga dari tidur.

No comments: